top of page
  • do-bonim

עובדים מהבית - תכנון נכון לחלל העבודה הביתי


עבודה מהבית היא דרך מקובלת עבור עצמאיים אשר הופכת בשנים האחרונות לנפוצה גם יותר ויותר אצל שכירים שעובדים באופן מלא או חלקי מהבית. מקצועות העולם החדש מאפשרים לנו לעבוד מכל מקום שאנו רוצים ויש בו חיבור אינטרנט. סביבת העבודה משפיעה באופן ישיר על איכות העבודה, המוטיבציה והריכוז, אז במקום לעבוד מהסלון או המטבח מומלץ לתכנן חדר או פינת עבודה בבית.


בית שאודר - קיבוץ דן

מיקום ותכנון ראשוני

הבסיס למשרד ביתי נוח הוא קודם כל המיקום. האזור אותו תבחרו למשרד הביתי מומלץ שיהיה מואר, מאוורר, ומתאים לאופי העיסוק שלכם. לכן חשוב לברר מה הם הצרכים שלכם - האם פינת העבודה היא חלק מהחלל הציבורי או הפרטי? אולי בכלל בחדר נפרד? האם למשרד יש כניסה נפרדת? האם אנחנו מקיימים פגישות בבית או מקבלים קהל? כל אלו משפיעים על המיקום שנבחר ומה הוא גודל החלל הדרוש לנו. בנוסף נבחן אילו פריטים אנו צריכים שיהיה לנו במשרד? שולחן, כיסא, מחשב, מדפסת/פקס, ארונות ומגירות לאחסון וכד'. ונמקם אותם בחלל. יש לזכור שאמנם חלונות הם מקור טוב לאור טבעי אך הם עלולים לגרום להסחת דעת, השתקפויות במסך וכו' ולכן כדאי למקם את הריהוט כך שהחלונות לא יפריעו.


תאורה

משרד ביתי צריך להיות מואר. מלבד תאורה טבעית (מומלץ שתהיה) חשוב למקם תאורה נכונה בהתאם למיקום הרהיטים, כך שלא תשתקף במסך או תגרום לכם לאמץ את העיניים יתר על המידה.

כדאי למקם תאורה טובה מעל שולחן העבודה שתאיר את האזור המרכזי ולשלב תאורה נוספת במנורת קיר/שולחן או מנורה עומדת תאורה זו תוסיף לאווירה ותאיר אזורים נוספים לפי הצורך.


חשמל ותקשורת

חשוב במשרד שיהיו מספיק שקעים עבור כל הציוד שלכם כולל חיבור אינטרנט, טלפון וכו' ולכן חשוב לקחת בחשבון את כל מה שתרצו לחבר: מחשב, פקס, מדפסת, מנורת שולחן, מטען לפלאפון וכד' כדי שלא תצטרכו אחר כך להשתמש בכבלים מאריכים ומפצלים. כדאי למקם שקעים מעל ומתחת לשולחן העבודה כדי שלא תראו את כל הכבלים מול העיניים בכל רגע נתון. לעמדות עבודה קבועות אם יש מומלץ להתקין נקודת רשת קווית עבור אינטרנט יציב ומהיר יותר.


ריהוט ואביזרים משלימים כאשר אנו הולכים לבחור ריהוט חשוב שהריהוט יהיה נוח ובגודל הנכון לכם ולמידות החדר, לכן חשוב לוודא את המידות המדוייקות כדי שלא תרכשו ריהוט שאינו מתאים. במקרה של מידות שאינן סטנדרטיות ניתן לגשת לנגר שיבנה ריהוט בהתאם לדרישה. שולחן העבודה הוא הרהיט המרכזי ולכן לאחר שנבחר בשולחן המותאם לצרכים שלנו אנו נבחר ונתאים את הכסא - עבור מי שמבלה שעות ארוכות בישיבה מול המסך אל תוותרו על כיסא איכותי ונוח. לאחר שבחרנו שולחן וכסאות נעבור לתכנן פתרונות אחסון. כדאי מראש להגדיר מקום עבור כל דבר בסביבת העבודה שלכם כך תמנעו מבלאגן מיותר. אקוסטיקה טובה בחלל תורמת לסביבת עבודה נעימה לכן מומלץ למלא את החלל ברהיטים כמו כורסא, לשים שטיח, לתלות וילונות תמונות וכד' אך לא להעמיס יתר על המידה כדי לייצר סביבת עבודה רגועה ונקייה.


הודות לעולם הדיגיטלי יותר אנשים עובדים היום מהבית ויכולים למצוא עצמם שעות רבות מול המחשב, קחו את הזמן והתייחסו לתכנון המשרד הביתי שלכם בכבוד הראוי ומצאו את המיקום המושלם ואבזרו אותו בריהוט וציוד משרדי מתאים. כך תוכלו לעבוד בצורה הנוחה והיעילה ביותר עבורכם.



56 views
  • Whatsapp
  • PngItem_99241
  • Instagram
  • Facebook
  • kindpng_804525
  • Whatsapp
  • PngItem_99241
  • Instagram
  • Facebook
  • kindpng_804525
bottom of page