top of page
  • do-bonim

מה ההבדל בין אדריכל למעצב פנים?

מה תפקידו של האדריכל?

תפקידו של האדריכל הוא קודם כל לתכנן את המבנה על חלוקת החללים שבו. אדריכל מתכנן את החיים וצורת ההתנהלות של אנשים במבנה . המטרה הסופית שלו היא לבנות מבנה שהוא שילוב של פונקציונליות ואסטטיקה יחד.. האדריכל הוא בעל מקצוע שזקוק למגוון רחב של כישורים שיסייעו לו לצלוח את הפרויקט שהוא מתכנן. למשל, אדריכל הוא אדם שחייב להיות בעל ידע טכני מעולה לא פחות מחוש טעם ואסטטיקה ולא פחות חשוב מזה, כזה שיודע לקחת אחריות רבה על הכתפיים שלו.


מה תחומי האחריות של האדריכל?

במסגרת העבודה שלו האדריכל צריך בין השאר ללמוד את הצרכים של הלקוח עד לפרט האחרון. בסופו של דבר, ללקוח יש חלומות ופנטזיות משלו, האדריכל הוא הדמות המקצועית שיודעת לשקף ללקוח אילו מהחלומות שלו מציאותיים באילו מקומות הוא יצטרך להתפשר או למצוא פתרונות אחרים בהתאם למגבלות החוק, וזכויות הבניה. על האדריכל לבנות תכנית המבוססת על התקציב של הלקוח ועל היכולות שלו.

אדריכל מקצועי ואמין זה אדריכל שייקח בחשבון מגוון רחב של פרמטרים חשובים כמו תקני בטיחות של בנייה, כללי אצבע שיובילו אותו במהלך הבנייה עצמה ועוד.

מה תפקידו של מעצב הפנים?

תפקיד מעצב הפנים בבית הוא לקחת את החללים שלו לרמת פירוט וחשיבה יותר קטנים. לראות את ההתמונה המלאה של אופי הבית ודייריו ולעזור להם לבחור את הדברים הקטנים בבניית הבית ולקבל החלטות עיצוביות יותר מפורטות. לדוג א, כאשר אדריכל מתכנן את הבית, הוא ייקח בחשבון ויתכנן מקום במבואת כניסה לבית עבור ארון מעילים ונעליים כדי שלדיירים יהיה היכן להתארגן רגע לפני שהם יוצאים או נכנסים לבית. לעומת זאת תפקיד מעצב הפנים יהיה לקחת את המקום הזה ולפרק אותו לאלמנטי נגרות ולפרט אותם בתכניות נגרות מסודרות עבור ארון מעלים או ספסל ישיבה עם אחסון לנעליים וכד'.

מה תחומי האחריות של מעצב הפנים?

זה נכון שמעצב הפנים נחשב לדמות המלבישה והמאפרת של הפרויקט, אך בהחלט שיש לו גם תחומי אחריות שבהם הוא צריך לדבוק כל הזמן. לדוגמא, מעצב הפנים יצטרך להיפגש תחילה עם הלקוחות שלו ולגבש את הקונספט העיצובי של הבית. במהלך הפגישות המקדימות הוא יבין מה הטעם שלכם, מה הצרכים שלכם וינסה להוציא לפועל תכנית שמחברת בין הרצוי למצוי.

הוא יכין תכנית עיצוב מסודרת לפני הפרויקט ויתאים אותה במדויק לתקציב של הלקוחות. הוא זה שגם יבחר את כל חומרי העבודה שאיתם יעבדו בעלי המקצוע השונים בבית, כמו למשל נגרים. כמו כן, הוא יתמקד בפריטים שעושים את ההבדל העיצובי בבית, כמו למשל בריהוט, בערכת הצבעים של הבית, בעיצוב של הקירות, בסגנון של העיצוב, בריצוף, בתאורה, במטבח, בחצר של הבית ועוד.

מה ההבדל בין אדריכל ומעצב פנים?

באופן כללי נוכל לומר שתפקידם של האדריכלים הוא לתכנן את הבניין השלם . תפקידו של המעצב הוא לעשות את הפיניש על מנת לספק את הטאץ' העיצובי לבית, את האווירה והתחושה שיש בו.

האם אתם צריכים אדריכל או מעצב פנים?

אחרי שלמדנו מה ההבדל בין מעצב פנים לאדריכל, זה הזמן להחליט האם לחפש אדריכל, מעצב, או את שניהם. תחילה נגדיר כלל פשוט שיסייע לכם לקחת את ההחלטה הנכונה. אם הפרויקט שלכם דורש תוספת בנייה או בנייה מחדש או כל פרויקט אחר שדורש רישיון בנייה מהוועדה לתכנון או מהעירייה, אתם חייבים לעבוד מול אדריכל. אם מדובר בשינויים פנימיים בלבד אז יש אפשרות לפנות למעצב פנים. יחד עם זאת אם השיפוץ שלכם כולל שינויים בחלוקת החללים, חשוב לדעת שלא כל מעצבי הפנים מתמחים בתכנון חללים מחדש אלא עיצוב בלבד וחשוב לוודא זאת ולבקש לראות דוגמאות של עבודות ולדבר עם לקוחות עבר.

איך משלבים בין אדריכל למעצב פנים בפרויקט?

בתכנון של בית או תוספת חדשים תמיד יתחילו עם אדריכל. הוא יודע את כל מגבלות החוק, זכויות הבניה וכד' וידע לקחת את כל חלקי הפאזל האלה לכדי מבנה אחד שלם.


ככלל אנחנו מעודדים שילוב של מעצב פנים בפרויקט תכנון ובניה של הבית. אם הוחלט לשלב מעצב, חשוב לדעתנו לעשות זאת כבר כאשר סגרתם את התכנון העקרוני והאדריכל הגיש בקשה להיתר בניה. לפני שסוגרים את התכניות עבודה המפורטות. כך למעצב הפנים שלכם היה הרבה יותר יכולת השפעה על הפרויקט ואפשרות להכניס את הרעיונות שלו בבניה של הבית. כמובן שתמיד ניתן להכניס מעצב פנים בשלבים מתקדמים של בניה אך תרומתו תהיה קטנה הרבה יותר.


לסיכום: כל בית חייב אדריכל ובשילוב עם עיצוב פנים תקבלו את התוצאה העיצובית המלאה עד הפרט האחרון.


74 views
  • Whatsapp
  • PngItem_99241
  • Instagram
  • Facebook
  • kindpng_804525
  • Whatsapp
  • PngItem_99241
  • Instagram
  • Facebook
  • kindpng_804525
bottom of page